Monday, October 11, 2010

LELAKI TUA vs Wanita Muda

Tidak dinafikan menjalin hubungan intim dengan wanita  muda memang menyeronokkan.Anda mungkin dilihat hebat kerana berjaya menakluk dan menawan wanita muda. Lebih-lebih lagi jika wanita itu menjadi idaman teruna se Malaya. Anda mungkin mendatangkan cemburu di hati orang lain.Namun, anda harus ingat bukan semua perhubungan berjalan dengan baik. Banyak onak dan duri. Anda harus tabah.

Lelaki tua yang mengambil keputusan untuk menjalin hubungan dengan wanita muda sepatutnya selidiki diri.Tanya diri anda apa akan berlaku 20 tahun akan datang.Pada masa itu , anda mungkin  sudah memakai tongkat atau terlantar di katil kerana sakit. Si dia pula mungkin sudah tiada lagi rasa cinta dihatinya, sebaliknya yang ada hanya penyesalan dan mimpi ngeri kerana terpaksa menjaga anda yang sudah tua.

Lelaki tua masih mampu memberikan  keturunan. Bayangkan anda di usia emas mengendung baby, menukar lampin, serta bangun malam membancuh susu . Hai ..rasanya renyah untuk orang tua seperti anda.Sepatutnya di usia itu anda banyakkan amal ibadat, bukan mengasuh anak  Jangan marah bila anak orang kata cucu..

Kepada lelaki tua, fikirlah semasak-masaknya sebelum mengambil keputusan  menjalin hubungan dengan wanita muda.Akan tetapi, kalau sudah cinta,  segala-galanya sanggup ditepis.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails