Monday, October 4, 2010

Berkorban Biar Pada Tempatnya.

Ramai perempuan hari ini mudah tewas dengan panahan cinta. Sanggup gadai maruah, hilang kehormatan diri ,ditipu dan ditinggal pergi kerana cinta.Ada yang sanggup didera semata-mata menunjukan rasa setia dan kasih.Jika kita lihat hari ini,ramai orang perempuan yang terpelajar, tetapi dalam bab-bab berkaitan lelaki, mereka kalah dan gagal membuat pertimbangan yang wajar.

Demi untuk membuktikan cinta, ada setengahnya sanggup menyerahkan segalanya kepada jantan secara percuma,  sanggup berkongsi hidup tanpa ikatan perkahwinan. Kerana cinta, ada yang sanggup menanggung teman lalaki macam  biawak hidup . Kalau tak jadi kahwin, siapa yang rugi? ? Siapa yang nak dipersalahkan? Sendiri mau ingat  !

Berkorban apa saja, harta ataupun nyawa, itulah kasih mesera, sejati dan mulia...
Pengorbanan tanpa batasan . Berbaloikah??
     
Jadi, berkorban biarlah pada tempatnya.Janganlah sampai  diri sendiri yang terkorban.Tak payahlah  cepat sangat terpedaya dengan janji manis, pujuk rayu dan wang ringgit lelaki Sekarang ni banyak sangat cerita seperti mengandung luar nikah, kahwin lari,berkhalwat, jadi perempuan simpanan  dan sebagainya.Kot ya pun nak berkorban demi jantan, janganlah sampai diri sendiri yang terkorban.

Pun begitu, tak semua lelaki jahat, yang baik ada, tetapi sangat sukar ditemui .Pandai-pandailah memilih teman. Jangan sampai dah jadi mangsa, baru sedar. Masa tu , dah terlambat, nasi  dah jadi bubur. Renungkan sejenak sebelum membuat pengorbanan.Bolehkah lelaki membuat pengorbanan yang  sama seperti kamu? Renung-renungkan.

2 comments:

Ramdan said...

itulah zaman sekarang, ramai yang lupe siape yg banyak berkorban utk kite...ibubapa.tiada dia, tiadalah kite di dunawi ni...

Kak Mahh said...

akak seTUjU...berKOrbaN biar bertemPat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails