Saturday, September 4, 2010

Bakar Bendera Jalur Gemilang

Tindakan Benteng Demokrasi Rakyat Indonesia (Bendera) membakar bendera Malaysia serta melempar najis manusia di Jakarta, tidak menyebabkan rakyat negara ini melatah.Kita rasional.Tindakan mereka memalukan serta merugikan mereka.- industri pelancungan mereka runtuh. Siapa nak pergi kalau tidak selamat.Itu baru satu contoh.

Hasrat mereka untuk sweeping Malaysia juga gagal.Jika kita mengikut rentak mereka, berapa banyak rakyat Indonesia yang dapat kita sweep Pergilah ceruk mana ada saja rakyat Indonesia..Mereka menggesa rakyat Indonesia yang bekerja di sini pulang- mereka enggak pulang.Mereka tau jika pulang -mau makan apa? Kita sangat mengalu-alukan yang datang jalan belakang supaya pulang ke negara mereka.Mereka berdegil.Sebabnya hanya satu- Malaysia lubuk emas.

Sebenarnya sudah banyak kali rakyat Indonesia menggores hati dan perasaan rakyat Malaysia.Susu yang diberi,tuba yang meraka balas. Kita tidak harus tunduk pada tuntutan mereka.Banyak onar yang telah dibuat oleh rakyat Indonesia di sini. Kita banyak bertolak ansur serta prihatin.Setiap kali mereka ditimpa musibah, kita bantu.Apa jadi jika Malaysia pejamkan mata?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails