Saturday, September 25, 2010

Memilih Pasangan Yang Sesuai


Pasangan yang bagaimanakah sesuai dijadikan teman hidup? Pertanyaan  begini sering bermain di minda lelaki mahupun wanita yang berhasrat menamatkan zaman solo.

Mengikut statistik, kebanyakan pasangan mempunyai latar belakang yang sama. Pasangan berada  menikah  dengan pasangan berada juga.Pasangan yang sederhana atau rendah lebih cenderung menikah dengan mereka yang sama taraf dengannya. Namun tidak dinafikan kebanyakan wanita memilih lelaki yang mempunyai latar belakang ekonomi yang lebih tinggi dan kukuh.

Tidak semua kritiria yang diimpikan oleh setiap orang akan terlaksana. Bagaimanapun setidak-tdaknya ciri-ciri yang hampir pun sudah memadai. Paling tidak ia memiliki ciri-ciri yang tidak  anda miliki. Misalnya seorang yang pendiam akan memilih yang peramah.

Bagaimanapun kejujuran ,pesefahaman,  hormat menghormati, amat penting dalam menjalin perhubungan .  Cinta ? Penting. Wang ringgit? Lagi penting.Ada wang abang sayang, tak ada wang, cik abang melayang. Betulkah begitu? Tepuk dada tanya selera.

4 comments:

Unknown said...

ngehehehe...setuju :)

ckynwan said...

kalau ikut agama maknanya cari yang sekufu.

hehe

papadam said...

btol2... kalo ada duit, mcm2 bleh buat. kalo x berduit, kadang2 jadi punca pergaduhan

LadyBird said...

kite perlu memilih kan?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails