Monday, September 27, 2010

APA ITU CINTA

Pernahkah anda bercinta? Ditilik dari sudut manapun cinta menarik untuk dibahas.Cinta itu misteri.Tidak ada kata-kata yang boleh mengukur ke dalamannya. Cinta ibarat sebuah lautan yang tidak bertepi. Cinta tidak dapat dipelajari dalam buku-buku. Ianya datang sendiri tanpa diundang.

Andai di dunia ini tidak ada cinta. hidup akan terasa gersang dan hampa.Cinta mampu membuat sesuatu yang  berat menjadi  ringan, yang sukar menjadi sederhana, permusuhan menjadi perdamaian dan yang jauh menjadi dekat. Itulah gambaran kekuatan cinta.

Benarlah kata orang tua- cinta itu lahir dari mata,  lalu turun ke hati.Cinta  harus melahirkan sikap menerima seadanya orang yang dicintai,  kelebihannya disyukuri, kekurangannya diterima dan diperbaiki  serta  selalu berusaha agar tidak mengecewakannya.

Jika kita mencintai seorang lelaki atau wanita untuk dijadikan isteri atau  suami, maka kita harus berusaha memahami keperibadian, latar belakang keluarga, minat dan ketaatan ugamanya.Jika kita mencintai Tuhan, maka kita harus berusaha memahami ajaran-ajaranNya. Itulah CINTA

2 comments:

Nurulbadiah Lai said...

cinta adalah sesuatu yang membuatkan saya menangis xhenti2 apabila terasa sakitnya bercinta..lebih sakit daripada dihiris pisau lagi..:)

pu3_hidayah said...

cinta itu buta...:(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails